Living in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Kohne - WaarBenJij.nu Living in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Kohne - WaarBenJij.nu

Living in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 Juni 2015 | Australië, Sydney

Zo weer een paar maanden verder, de tijd vliegt hier voorbij. Het is inmiddels winter, dat betekent soms behoorlijk koud (zo’n 10 graden) en soms gewoon mooie dagen van 20 graden met zon. Ook hebben we in de herfst de ergste storm in Sydney meegemaakt van de afgelopen 20 jaar! Het heeft 4 dagen en nachten non-stop geregent, treinen reden niet meer, bomen vielen om en al onze kleding was nat. Good times...

Maar toen het nog mooi weer was zijn we naar een aantal van de mooie stranden in en rondom Sydney geweest. Een erg mooie wandeling was die tussen bondi beach en coogee beach. Hier loop je via de rotsen langs verschillende stranden en heb je een prachtig uitzicht over de zee. Ook heb je hier op veel plekken public barbecues. Hier kun je gratis je (kangaroe) sausages en (kangaroe) burgers braden en lekker in de zon oppeuzelen. Dit hebben wij uiteraard ook een paar keer gedaan. We hebben ook de ferry vanaf de opera house genomen naar Manly en Shelly beach. Bij Shelly beach hebben we gesnorkeld en de onderwaterwereld bekeken, visjes en grotere vissen maar gelukkig geen haaien. Ook zijn we naar bare island geweest om te snorkelen, voor de insiders: hier is een scene van Mission Impossible opgenomen. Het snorkelen was avontuurlijk maar ook een beetje eng, er was een behoorlijke stroming en er bewogen allerlei zee-algen rondom ons heen. We hoopten maar dat het geen haaien waren...want die zwemmen hier ook regelmatig rond.

Rondom onze studio leeft ook genoeg ‘wildlife’. Zo hebben we hier de grootste vleermuizen ter wereld in de bomen naast de lokale snackbar hangen (ongeveer zo groot als een grote kat). Als deze in de boom hangen is het overigens niet verstandig om eronder te zitten, wij hadden het geluk om net op tijd opzij te stappen voordat er een straal urine werd gelanceerd op een vrouw naast ons. Ook leven er in het park naast ons schattige buidelratten die ’s nachts op zoek naar eten maar al te graag brood, kaas, of een bigmac uit je handen willen eten. Ook de lokroep van de kookaburra(een vogel die als lachende een aap klinkt) kunnen wij soms zelfs vanuit onze douche horen. Verder lopen overal ibissen en cackatoo’s rond, toch wat anders dan de duif in Nederland, al heb je die hier ook!

Bovendien wonen we naast de (gratis) botanische tuin, een gigantische tuin met allerlei exotische planten en palmbomen. Het is erg rustgevend om hier even rond te dwalen en naar de dieren, mensen en planten te kijken. De tuin grenst aan de ene kant bijna aan onze woning en aan de andere kant aan de opera house. In de opera house heeft Charlotte (Timo moest helaas werken) Jamie Oliver ontmoet en zelfs een gesigneerde kooklepel bemachtigd, een erg leuke ervaring. Maar Timo komt ook bekende mensen tegen, vooral tijdens het werken. Zo heeft hij meerdere deelnemers van Masterchef Australië gespot en kookt Kylie Kwong in het restaurant bij ons boven op de berg.

Ze zijn hier ook gek op festivals. Tijdens de month of love werden er gratis films in de openlucht gedraaid. Helaas voor Timo waren dit natuurlijk romantische films. Bovendien waren er mooie vuurwerkshows met vuurwerk in de vorm van grote harten, nice!

Voor de rest is het ook gewoon veel werken hier. Timo werkt op allerlei verschillende plekken in de horeca. Bij Australian Football wedstrijden, Chelsea vs Sydney, tijdens paardenraces, in hotels, in yacht clubs, restaurants en op prive jachten, van alles en nog wat, zolang het maar dollars in het laadje brengt. Een bijzondere plek was het meest luxieuze resort van Australië in de Blue Mountains, op ongeveer 4 uur reizen van Sydney. Hier kunnen de rijksten onder ons (bekende gasten: Oprah Winfrey en Leonardo di Caprio) zich helemaal afzonderen in de natuur in luxe villa’s gelegen in een rustige vallei tussen de met eucalyptusbomen bezaaide bergen. Er lopen hier bovendien duizenden kangaroes en wallabies rond, die zich ’s avonds bij schemerlicht laten zien. Ook zijn er wombats, een soort uit de kluiten gewassen hamsters ter grootte van een hond. Het prijskaartje om hier een nachtje te slapen? Tussen de 2000 en 6000 dollar!

In de blue mountains is het trouwens mooi wandelen. We zijn er op een vrije zondag op uit getrokken en hebben een schitterende wandeling naar een grote waterval gemaakt. De rotsen en bergen hier zijn indrukwekkend en erg ruig en hadden een blauwe gloed van de eucalyptusbomen over zich heen. Op een andere dag zijn we naar Royal National Park geweest, waar we een bush walk hebben gedaan. Dit was bizar omdat de natuur om ons heen elke paar meter volledig leek te veranderen. Zo vertrokken we vanuit een droog en bekend klimaat, met bijbehorende naaldbomen maar eindigden we een paar kilometer verderop midden in een regenwoud. Hier veranderde onze rustige, mooie wandeling in een gehaaste sprint, waarbij we paranoide onze schoenen in de gaten hielden. De reden: een heleboel leeches, die massaal op ons afkwamen en maar al te graag een plek in onze schoenen wilden vinden. Daarvan afgezien was de wandeling en vooral het uitzicht vanaf de waterval die wij tegenkwamen echt spectaculair.

Charlotte werkt hier voornamelijk in het onderzoekslablab en heeft de kans om eindelijk te beseffen hoe weinig zin ze heeft in een carriere met “research”- aftellen dus tot de stage en de master klaar zijn. Wij weten niet of jullie hier over hadden gehoord, maar een paar maanden geleden had zij hier op de fiets een ongeluk en heeft een elleboog fractuur opgelopen. Ook al moest ze een tijdje gips dragen (oerlelijk!!), nu is er gelukkig al niets meer van te zien en te voelen. Dat is ook goed zo, want zij is recentelijk ook begonnen met werken in de horeca. Door verhalen van vrienden hebben wij namelijk het idee gekregen om ook nog een tijdje in JAPAN door te brengen! Omdat Japan helaas geen India is (lees: duur!) moeten we hiervoor nog even bijsparen – een goede reden dus om even heel aardig te zijn tegen al die rijke stinkerds die wij moeten bedienen :-p. Maar dat zal straks natuurlijk de moeite waard zijn als we sushi eten samen met een samurai en een geisha.
Gelukkig zijn de lonen hier super, dusdanig goed dat we een extra bestemming aan onze reis hebben toegevoegd. Op 26 augustus gaan we naar Nieuw-Zeeland, yeahhh:D. We hebben een luxe campervan gehuurd en gaan dus met een mobiele warme douche en wc een maand lang op het zuider-eiland rondtrekken.

We hopen dat het goed met jullie gaat en dat jullie van de zomer genieten. Wij hebben hier inmiddels een winterjas en handschoenen aangeschaft!

Groetjes,

Timo en Charlotte

Fotos vinden jullie op facebook:

• 24 Juni 2015 - 19:05

Greet:

ha Charlotte enTimo wat een mooi verslag leuk om weer wat van jullie te horen (lezen) Mooie spannende en leuke belevenissen. Veel succes nog met het afronden van de studie en heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Groetjes van ons vieren uit een heel warm Fréjus.

• 24 Juni 2015 - 21:18

Hemmo:

Ziet er super gaaf uit en ook erg leuk voor ons om te lezen.
    Heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Xxx
    Hemmo

• 24 Juni 2015 - 22:33

Els:

Hoi Lieverds, altijd leuk om zo'n verslag te lezen en mooie en leuke foto's hebben jullie er weer bijgeplaatst in het album op FB. Xx

• 30 Juni 2015 - 23:28

Huib:

Dat was weer een leuk verslag van jullie onderneming, goed om te horen dat de arm van Charlotte weer hersteld is en dat jullie weer verdere plannen hebben om nog meer moois te ontdekken, Japan geweldig, veel plezier met de camper reis. dikke knuffel vanuit Almere.

• 10 Augustus 2015 - 09:59

Joseph:

Heey,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.

Geniet er maar goed van!

Groetjes